Předělejte během pár minut klíčová slova v Skliku na rozšířenou volnou shodu

Na PPC Offline jsme se poprvé oficiálně dozvěděli, že Sklik plánuje přidat mezi shody klíčových slov i tzv. rozšířenou volnou shodu. Pokud máte stejně jako já reklamní účty Skliku a Google AdWords jednoho klienta různorodé, v Skliku máte slova ve volné shodě zatím bez znaménka + a chcete zachovat chování shody jako doposud, bude to pro vás i pro mne znamenat, změnit tato slova ve volné shodě na slova s modifikátorem + (volnou rozšířenou shodu).

 

Jelikož Sklik oznámil, že už od 10. ledna 2018 začne stávající volné shody vydávat novým způsobem v cca 10 % výsledcích hledání, je potřeba se na to připravit raději dříve než později. Proto jsem přichystala návod (vč. stručného video návodu), se kterým zvládnete předělat celé účty během 5 minut.

 

Zajímá-li vás, jak bude nová rozšířená volná shoda v Skliku fungovat, přečtěte si článek na blogu Skliku „Připravujeme se na rozšířenou volnou shodu v Skliku“.

 

 

EXPORT Z SKLIKU

  1. V Skliku přejděte na záložku Nástroje > Export kampaní

  2. Vyberte všechny kampaně ve vyhledávací síti, ve kterých používáte volnou shodu. Pokud chcete měnit slova jen v aktivních sestavách, pak zaškrtněte „pouze aktivní sestavy“

  3. Exportujte kampaně a uložte je

 

 

IMPORT A ÚPRAVA V ADWORDS EDITORU

  1. Přejděte do AdWords Editoru a importujte kampaně (Účet > Importovat > Ze souboru) do nějakého odlišného AdWords účtu (ne stejného, aby se vám neshodovaly názvy kampaní a nesloučily se vám do jedné)

  2. V AdWords Editoru vyberte nově nahrané kampaně a přejděte na záložku klíčová slova

  3. Odfiltrujte si klíčová slova jen ve volné shodě

  4. Všechna klíčová slova ve volné shodě označte (ve WIN zkratka CTRL + A, na MAC zkratka Cmd+A )

  5. Použijte funkci Nahradit (CTRL + H na WIN, na MAC zkratka Cmd+Alt+F)

  6. Do pole Najít text: dejte mezeru

  7. Do pole Nahradit čím: dejte mezeru a znaménko + +

  8. Klikněte na Nahradit – tímto se vám přidá znaménko + všude, kde byla mezi slovy mezera. Nakonec je ještě potřeba přidat + před první slovo

  9. Opět vyberte všechna slova a znovu použijte funkci Nahradit (CTRL + H na WIN, na MAC zkratka Cmd+Alt+F)

  10. Přepněte se na záložce na Připojit za

  11. A do pole Přidat: dejte znaméko + a zkontrolujte, že máte zaškrtnutou možnost „Před stávající text“ a klikněte na tlačítko Připojit za

 

 

IMPORT ZPĚT DO SKLIKU

  1. Zkontrolujte si, že máte označené všechny nově upravené kampaně v AdWords Editoru, a dejte ve výběru Účet > Exportovat > Exportovat vybrané kampaně a reklamní sestavy

  2. V Skliku přejděte do Nastavení > Import kampaní

  3. Nahrajte upravený soubor a vyberte možnost „Vytvořit či přepsat kampaně“. Tím si zajistíte, že se vám smažou původní klíčová slova v klasické volné shodě a nahradí se slovy s modifikátorem

  4. Klikněte na Importovat a máme hotovo :)

 

 

 

P.S. nezapomeňte si kampaně z AdWords Editoru pak zase smazat 😉

A ještě slíbený video návod.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Please reload

Doporučený článek

Tipy z Google Analytics pro PPC specialisty - PPC na stojáka #8

February 22, 2018

1/4
Please reload

Poslední články
Please reload

Archiv článků