Funkce IF v Google AdWords

Funkce IF pomůže inzerentům více personalizovat jejich inzeráty s ohledem na to, kdo daný výraz vyhledává a z jakého zařízení ho vyhledává, a to vše bez nutnosti používat jakýkoliv doplňující zdroj s podkladovými daty, jako je tomu u personalizátorů reklam.

 

 

ZÁKLADNÍ PRINCIP

Princip fungování je velmi jednoduchý. Do složených závorek {} zapíšete dle dané syntaxe potřebné parametry, které chcete v inzerátu zobrazit při určitých podmínkách. Pokud jsou tyto podmínky splněny, výchozí text se nahradí tím, co chcete.

 

Nemusíte se ale bát, pokud byste nesplnili třeba počty znaků nebo uživatel nesplnil podmínku, kterou jste si zadali (nevyhledával třeba z mobilu), tak máte vždy vyplněný zástupný (výchozí) text, který se v těchto případech v inzerátu objeví. Jen při jeho tvorbě myslete na to, v jakém kontextu se zobrazí.

 

nápovědě Google AdWords není uvedeno, jestli dimenze zařízení a publikum můžete používat zároveň. Tzn., jestli je možné je kombinovat. Například, že by uživatel vyhledával na mobilu a zároveň spadal do publika „opustili košík“, tak mu zobrazíme určitý konkrétní text. Vzhledem k tomu, že zatím nejde používat ani dimenze publika, tak to nelze otestovat.

 

PODPOROVANÉ DIMENZE A PARAMETRY

 

 

PŘÍKLADY

Funkci IF můžete v AdWords použít například k tomu, abyste novým uživatelům, kteří ještě nikdy nebyli na vašem webu, ukázali nějakou speciální nabídku. Nebo naopak stávajícím zákazníkům můžete představit výhody vašeho věrnostního programu nebo jim třeba ukázat novinky, které máte v sortimentu.

 

Podobně můžete funkci IF použít i podle zařízení. Pokud bude třeba někdo vyhledávat na mobilu, tak můžete v inzerátu vypíchnout, že máte formuláře přizpůsobené na mobily a že rezervace/registrace je tak z mobilu velmi rychlá.

 

NA CO SI DÁT POZOR

  • Funkce IF funguje pouze u reklam ve vyhledávání. Nemůžete je použít v obsahové síti, např. v remarketingu.

  • Funkci IF nemůžete vložit do pole Cílová URL.

  • Nezapomeňte, že daná funkce není podporována v Skliku, takže při importu reklam mějte v sestavě raději 2 záložní reklamy bez této funkce (kvůli A/B testům).

  • V sestavě, kde funkci IF do inzerátu použijete, musíte mít vedle toho vždy i jeden inzerát, který tuto funkci nepoužívá.

 

JAK NASTAVIT FUNKCI IF V SYSTÉMU

 

Pokud budete chtít funkci IF pro zařízení použít ve větším rozsahu (tedy ne jen v jedné/dvou reklamách), tak jsem připravila jednoduchou šablonu v Excelu, do které stačí vyplnit "text k vložení", "výchozí text" a případně doplňující texty před a za funkci. Excel vám rovnou zkontroluje i počty znaků. Vložila jsem tam i náhledy textů, jak je uvidí uživatel na mobilu a jak na ostatních zařízeních.

Snad to trochu pomůže :). 

 

 

 

 

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Please reload

Doporučený článek

Tipy z Google Analytics pro PPC specialisty - PPC na stojáka #8

February 22, 2018

1/4
Please reload

Poslední články
Please reload

Archiv článků
Please reload

Štítky