Moje postřehy ze zimního PPC campu 2018

Před pár hodinami jsem se vrátila ze 6. ročníku PPC campu, který organizuje Markéta Kabátová a její tým z Ulab. A protože jako každý PPC camp tu zazněla spousta skvělých informací a tipů, rozhodla jsem se, že si všechny své postřehy ještě takhle začerstva utřídím a rovnou se s vámi podělím o to, co mi nejvíce uvízlo v hlavě.

6. ročník PPC campu, Dvůr Perlová voda, autor fotky: Robert Štípek

 

 

1. JAK SE JAKO PPC SPECIALISTA VZDĚLÁVAT

 

Markét Kabátová hned na úvod skvěle vystihla, že i když člověk dělá PPC už několik let, neměl by zpychnout a nechat převládat své "guru" ego. V tom s ní naprosto souhlasím a odnáším si hlavně těchto 6 postřehů:

  1. Být kritická - k tomu, co čtu, slyším, k sama sobě a vlastní práci

  2. Ptát se po zdrojích a kontextu

  3. Být pokorná

  4. Číst knihy, a ne zrovna o online, protože ty už bývají v době vydání zastaralé :)

  5. Sdílet, sdílet a sdílet - tím, člověk pomůže jak sobě, tak i svému oboru k růstu

  6. Inspirovat se z jiných oborů

 

2. ZAJISTIT SI U KLIENTŮ KOMUNIKAČNÍ STRATEGII

 

Marek Prokop nám ukázal, co vše by mělo být obsahem komunikační strategie a v čem nám může být užitečná. Pro mne to byla hodně inspirativní přednáška a musím říct, že jsem původně moc nevěděla, proč by se mi měla komunikační strategie hodit.  Od klienta jsem ji nikdy neměla. Pochopila jsem ale, že je důležitá hlavně proto, že v inzerátech mluvíme za klienty, nikoliv za sebe, a reprezentujeme tím jejich značku, takže bychom měli dodržovat to, aby jejich komunikace byla jednotná. 

 

Komunikační strategie se vám tedy hodí z jednoho prostého důvodu - přestanete mít bordel v tom, jak za značku (inzerenta) mluvit

  • jaká má být tonalita značky (profesionální x uvolněná, vážná x humorná...)

  • máte tykat nebo vykat

  • jak máte o značce mluvit ("značka si pro vás připravila", "my jsme si připravili")

  • jak přesně se píše a jak nepíše název značky (vždy jen Značka, nikdy ZnaČka, značka, ZNAČKA) 

  • skloňuje se název značky; pokud ano, podle jakého vzoru

 

 

3. NOVÁ METRIKA - PNM

 

Martina Bakičová z Mall.cz mne přivedla svou přednáškou na novou zajímavou metriku PNM neboli podíl nákladů na marži. Je počítaná jako marketingové náklady / marže. Takže oproti metrice PNO nám pomáhá optimalizovat na marži místo obratu. Proč se hodí víc optimalizovat na marži než na obrat pěkně vysvětluje Robert Němec ve svém článku zvyšovat obrat je často nesmyslný cíl, co má smysl, je zvyšovat marži.

 

4. TIPY PRO PRÁCI S DATA STUDIEM

 

Na PPC campu je super, že máme nejen přednášky, ale i praktické workshopy. Já jsem si vybrala workshop na Google Data Studio, který vedl Tomáš Hanáček. Data studio používám hodně, ale i přesto jsem objevila několik nových funkcí.

 

1. Kopírování časové dimenze - pokud máte v datovém zdroji dimenzi den, můžete ji zkopírovat a z její kopie vytvořit jinou časovou dimenzi např. měsíc. Pak budete moci používat data agregovaná za měsíc, rok či jinou časovou jednotku, kterou Data studio nabízí třeba v tabulkách. Hodí se na měsíční reporty apod. 

 

2. Převést na úroveň přehledu - funkce, která je dostupná přímo při vytváření přehledu. Stačí na nějaký prvek kliknout pravým tlačítkem a tato funkce se vám objeví ve výběru. Umožňuje vám ukotvit prvek na všechny budoucí stránky. Hodí se třeba, když chcete na všech stránkách používat svoje logo.

 

5. DYNAMICKÉ PARAMETRY PRO UTM PARAMETRY NA FACEBOOKU

 

Věděli jste, že ve Facebook Ads už jsou dostupné dynamické parametry pro označování URL pomocí UTM parametrůČlověk pořád zjišťuje, že mu můžou uniknout i takové novinky :) Díky Tomáš Hurt za mé osvícení. 

 

Pokud měříte Facebook kampaně i v Google Analytics, mrkněte, jaké všechny parametry jsou dostupné.

 

www.example.cz?utm_source={{site_source_name}}&utm_medium=cpc&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{adset.name}}&utm_term={{ad.name}}

 

6. NEBÝT REBEL ANI SMOLAŘ, ALE RADŠI KLIKAŘ

 

Zuzka Kapitánová a Dalibor Klíč měli velmi konstruktivní diskuzi o tom, jak přistupovat k PLA kampaním (Google Shopping kampaním). Dalibor nám ukázal několik příkladů, proč má podle něj smysl používat na PLA kampaně strategii ROAS a jak s kampaněmi takto pracovat. Zuzka nás naopak rozdělila na 3 skupiny:

 

  • Rebelové - můžou používat ROAS, ale nechtějí

  • Smolaři - chtějí používat ROAS, ale nemohou

  • Klikaři - můžou používat ROAS a také ho používají

 

U použití ROAS je prostě problém v tom, že se hodí až pro inzerenty, kteří mají větší objem konverzí (dnes padlo, že min. 200 za posledních 30 dní). Určitě se této strategii nechci bránit a chci jí dát šanci. Už jsem s tím začala u jednoho klienta, kde výsledky měla. Bohužel jak skončily Vánoce, tak se nevzpamatovala a zase jsem ji musela vypnout. Ale chci zůstat klikař, tak jí dám za čas zase šanci. 

 

 

Na závěr bych chtěla ještě jednou moc poděkovat Markét, všem přednášejícím a také ostatním, protože akce, kde si lidé mezi sebou na praktických příkladech otevřeně a bez ostychu sdílí své know-how, není mnoho. Moc díky! 

 

P.S. Já už jdu vymýšlet téma na letní PPC camp, co vy? ;)

 

 

 

 

 

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Please reload

Doporučený článek

Tipy z Google Analytics pro PPC specialisty - PPC na stojáka #8

February 22, 2018

1/4
Please reload

Poslední články
Please reload

Archiv článků
Please reload

Štítky